EN

Julo Nagy, karikatúra, autor: Lukáš Čeman

Julo Nagy, logotyp, autor: Ondrej Job

Julius Nagy, autor: Ďuro Balogh

Julo Nagy, fotografia TREND © autor: Milan David

Julo Nagy, fotografia TREND © autor: Milan David

Julo Nagy, Namíbia, fotografia © autor: Peter Paško

Island: Julo Nagy, Laco Soos, Peter Flynn Nižňanský, Palo Luka, Miro Mandák, Peter Paško

Julo Nagy, Kremnica, asi autoportrét

Julo Nagy, Kremnica

Julo Nagy, spolužiaci na Vysokej škole výtvarných umení

Julo Nagy, Bor u Tachova, základná vojenská služba, pozorovateľňa na raketovom stanovisku :-)

Aranžéri na šupke, stredná škola

Julo Nagy, SUPŠ, Stredná umelecko-priemyselná škola na Palisádoch

Julo Nagy, Martin Borodáč a Peter Hrabinský, priatelia na strednej škole

Julo Nagy :-)

Julo Nagy, Julo a Julko :-)

Julo Nagy, prvý krok do sveta

Julo Nagy, výtvarný obojživelník

Julo Nagy, dizajnér a majiteľ štúdia Calder design community. Sedem rokov viedol ateliér 305 na Katedre vizuálnej komunikácie VŠVU v Bratislave a dva roky viedol asociáciu ilustrátorov. Okrem dizajnu tvorí knižnú a voľnú grafiku, maľuje a fotografuje. Vytvoril niekoľko úspešných firemných a produktových identít, ako Artforum, Zlatý Bažant, Martinus, Agemsoft, časopis .týždeň, redizajn logotypu Chemolak, alebo identitu kaviarne Thalmeiner a Galérie Nedbalka. Firme ESET vytváralo jeho štúdio dizajn produktov  a reklamnú komunikáciu niekoľko rokov.

Súčasnosť prináša mnoho príkladov stierania hraníc medzi dizajnom a voľným umením. Dizajnéri posilňujú komunikačný potenciál svojich projektov prostriedkami kedysi vyhradenými voľným výtvarným disciplínam, umelci z oblasti „vysokého umenia“ zasa zhodnocujú dizajnérske stratégie pre vykročenie z obmedzujúceho priestoru galérií k bežnému publiku. Presahy dizajnu do voľného umenia prinášajú tzv. kritický dizajn, ktorého jediným cieľom nie je priamočiare odovzdanie informácie v duchu modernizmu. Jeho súčasťou sú komentáre k stavu súčasného sveta, upozorňovanie na problematické javy našej civilizácie. V porovnaní so situáciou spred 20–30 rokov je tu dnes neporovnateľne viac dizajnérov vstupujúcich na pôdu kedysi vyhradenú voľnému umeniu. Medzi výtvarníckych „obojživelníkov“ možno priradiť aj Jula Nagya, doposiaľ známeho najmä ako dizajnéra a pedagóga. Až v súčasnosti sa rozhodol poodhaliť druhú zo svojich janusovských tvárí.

 

¬ Zdeno Kolesár (z katalógu k výstave IDENTIKIT v design factory)

 

 

Meno Julo Nagy patrí v tejto krajine k značkám. Obýva územie, ktoré zasahuje výbežkami do mnohých konkrétnych oblastí. Chodí tam kedy potrebuje, no zvíri v nich hladinu každým svojim vstupom. Julova výstava je ako identikit, vytvorený rôznymi svedkami. Každý z nich pozná len časť a tak sú kompletným portrétom prekvapení všetci. Julo Nagy nepatrí k ľuďom, ktorí by oznamovali svetu svoje úspechy. Jeho pohnútky k tvorbe sú z časti starosvetské, z časti praktické a z časti bohvie aké. V každom prípade je jedným z mála ľudí v tejto branži, ktorý na všetko, čo vytvoril, vie povedať prečo a ako. Na 120 m2 potlačeného plátna nájdete 87 stôp, vybraných z husto pošliapanej cesty, ktorú prešiel – výtvarník, dizajnér, knižný grafik, pedagóg, fotograf, tvorca symbolov a Julo.

 

¬ Stano Bellan (z katalógu k výstave IDENTIKIT v design factory)

 

 

CURRICULUM VITAE

 

¬ ŠTÚDIUM ¬ 1979 – 1983 Stredná umeleckopriemyselná škola v Bratislave, odbor – propagačné výtvarníctvo a výstavníctvo, pedagóg – Rudolf Fila ¬ 1987 – 1994 Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave, oddelenie grafiky u Jána Lebiša, oddelenie grafického designu, pedagóg – Z. Salamon, Ľ. Longauer. ¬ PRÁCA ¬ 1984 Kopáč pri archeologických vykopávkach na Bratislavskom hrade, neskôr kreslič v Slovenskom národnom múzeu u PhDr. Štefana Holčíka, CSc. ¬ 1984 Kamenár u reštaurátorov pamiatok v národnom podniku Drustav ¬ 1994 – 2013 Kreatívne a grafické štúdio, Calder design community ¬ 2003 – 2010 – vedúci ateliéru grafického dizajnu na Katedre vizuálnej komunikácie na VŠVU v Bratislave.¬ 2011 – 2013 ASIL, asociácia ilustrátorov ¬ CESTY ¬ 2000 – týždenný pobyt vo vybraných amerických firmách, ktoré sa zaoberajú grafickým designom, reklamou a vizuálnou komunikáciou. (Hill Holliday, Willey Brothers, grafické oddelenie v rámci firmy Samsonite a Stebbings associates) ¬ 2006 – USA – fotografovanie v Národných parkoch juhozápadu ¬ 2008 – Afrika, Namíbia – fotografovanie  v Národných parkoch  ¬ 2009 – fotografický pobyt na Islande ¬ 2010 – fotografovanie v Chile a Bolívii. ¬ SÚŤAŽE, VÝSTAVY ¬ 1995 – Účasť na Bienále knižného umenia v Martine, cena Neografie za bibliofíliu „Dobrá správa rybára Jána Zebedea“ ¬ 1996 – Účasť na medzinárodnej súťaži Logo ’96, Prešov, 3. cena za logotyp SAKI ¬ 2006 Účasť na výstave Trienále plagátu Trnava ¬ 2007 – 2008 Kolektívne výstavy fotografií „USA Národné parky juhozápadu“, Camera Slovakia, Incheba, Galéria F7, Bratislava a Mestská knižnica mesta Piešťany ¬ 2009 Kolektívne výstavy fotografií „Afrika, Namíbia”, Camera Slovakia, Incheba, Galéria F7, Bratislava a Mestská knižnica mesta Piešťany ¬ 2009 – Kolektívna výstava Čierna skrinka, Považská galéria, Žilina a v Galérii Petra Michala Bohúňa, Liptovský Mikuláš ¬ 2009 – Kolektívna výstava, „Spolužiaci“, maľba, kresba, grafika, Foyer Doprastav Services, Bratislava ¬ 2010 Kolektívne výstavy fotografií „Island“, Camera Slovakia, Incheba a Mestská knižnica mesta Piešťany ¬ 2010 Výstava fotografií, USA, Afrika a Island, Nikar Training Center, Bratislava. ¬ 2010  Autorská výstava IDENTIKIT, 2010 – 1982, design factory, Bratislava ¬ 2011 Kolektívna výstava fotografií „Chile, Argentína, Bolívia“, Camera Slovakia, Incheba ¬ 2012 Kolektívna výstava fotografií „FLASHBACK“, Camera Slovakia, Incheba ¬ 2012  Samostatná výstava fotografií ICCELAND, Island v KPMG, Bratislava. ¬ 2012 Výstava, výber obrazov, Mestská knižnica, Piešťany. ¬ 2012  Fotografie, Patagónia, v KPMG, Bratislava. ¬ 2013  Samostatná výstava grafík a obrazov SHAPES v KPMG, Bratislava